רוצים למכור דירה וחוששים מבלעדיות?

רוצים למכור דירה? חוששים לחתום על בלעדיות?                   
המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם                   נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד                        
החלטתם למכור את דירתכם, הגעתם למסקנה שאין לכם את הזמן, והידע והנסיון לכך ואתם מעוניינים לפנות למומחה נדל"ן אבל חוששים לתת לו בלעדיות.
קבלו מספר עובדות שלא ידעתם על בלעדיות
  1. כאשר יש למתווך מספר נכסים שחלקם בבלעדיות וחלקם לא, הוא תמיד ייתן עדיפות לנכס שבבלעדיות. אני רואה בבלעדיות מחוייבות ואחריות אישית שלי כלפי בעלי הדירה ולא אנוח ולא אשקוט עד שאצליח למכור לשביעות רצונם.
  2. מתווך ישקיע יותר זמן ואמצעי פרסום על דירה בבלעדיות.
  3. כיום נפוצים מאוד שיתופי פעולה בין מתווכים ומתווך שיש לו קונה פוטנציאלי לדירה יעשה שת"פ עם המתווך שלכם וכך למעשה כל קונה פוטנציאלי ייחשף לנכס ואינכם מפספסים אף אחד. כמתווך מורשה משנת 2008 אני עובד בשת"פ רק עם מתווכים אמינים ומקצועיים.
  4. בעת פרסום נכס בלעדי בלוחות האינטרנט כמו יד 2 ומדלן, כאשר מתווך מציג טופס בלעדיות חתום- הנכס מקבל טיקט בלעדיות וזוכה לחשיפה גדולה יותר.עברו הזמנים שכל מתווך היה כותב "בבלעדיות",רק האתר יכול לשים טיקט אדום שהמתעניינים יודעים שהם חייבים לפנות למתווך המפרסם.
  5. כאשר נכס לא בבלעדיות המתווך חשוף "לעקיפות" של אנשים ומתווכים לא ישרים שינסו להגיע דרך השכנים,דרך השוכרים וכל דרך אחרת. עם אנשים כאלו לא הייתם רוצים לעשות עיסקה. במקרה כזה המתווך יהסס יותר למסור פרטים וכך השיווק ייפגע
  6. בדירות שכורות בעיקר, ריבוי מתווכים או אנשים שיגיעו ישירות לשוכרים ויתחילו לשגע אותם בימים ובשעות שלא נוחות להם, הם יגרמו לשוכרים להיות אנטי והם יתחילו להתחמק מלהראות את הנכס. בבלעדיות כל המתעניינים עוברים דרך גורם אחד שעומד מול השוכרים ומתאם איתם מתי שנוח להם.
  7. בנכס בבלעדיות אתם בשליטה מלאה: מקבלים אינפורמציה עדכנית על מי שביקר בדירה ומה היו חוות הדעת, מחליטים יחד על המחיר לפרסום ואם בהמשך צריך לעשות שינוי במחיר. ואתם כמובן מחליטים על המחיר הסופי של הדירה בעת מו"מ.
מספר טיפים לגבי הסכם בלעדיות שחשוב לדעת
  1. משמעות הבלעדיות – במידה ומתעניין (מתווך או גורם פרטי כלשהו) פונה אליכם ישירות, עליכם להפנותו אל המתווך שמטפל במכירה. זיכרו שמי שמנסה "לעקוף" פועל מלכתחילה בצורה לא ישרה ומתחכמת כך שלא מומלץ לעשות איתו עיסקה.
  2. תקופת הבלעדיות- המקסימום המותר בחוק הוא חצי שנה (ניתן להאריך אחר כך). תקופה של פחות מ-4 חדשים אינה יעילה לדעתי בתקופה זו.
  3. הפסקת ההסכם ביוזמתכם לפני מועד סיומו- הסכם הבלעדיות הוא חוזה בינכם למתווך. אם הפסקתם אותו באמצע עליכם לשלם קנס. אלא אם המתווך התרשל בעבודתו או התנהל בצורה לא ראויה. יש לזכור שהמתווך מפסיד זמן יקר שהשקיע בשיווק ובביקורים בנכס, עלויות פרסום ועמלות תיווך פוטנציאליות. והכי חשוב: שמו הטוב ואמינותו נפגעים. לכן עליכם להיות רציניים ונחושים במכירה כדי לחסוף עגמת נפש לכם, למתווך ולמתעניינים.
  4. המחיר המבוקש – מומלץ לסכם עם המתווך את המחיר לפרסום ולא את המחיר שהוא הקו האדום שלכם. כאמור רק אתם תחליטו בסופו של דבר מהו המחיר הסופי.
  5. עמלת התיווך – ברירת המחדל היא 2% + מע"מ. כמו בכל מוצר, מומלץ לנהל מו"מ על העמלה. כשמתווך מוכן לעבוד ללא עמלה זה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה כי אין מתנות חינם. מתווך שעובד ללא עמלה לא יוכל לשתף פעולה עם מתווכים אחרים והחשיפה של הנכס תיפגע.
  6. אמצעי השיווק- המתווך חייב על פי חוק לפרסם ב-2 ערוצים לפחות מתוך מבחר ערוצי פרסום כמו: אינטרנט, קהל לקוחותיו, עיתונות, שת"פ עם מתווכים אחרים, שלט על הדירה וכו'. אם אינכם רוצים בשלט אל תשכחו לציין זאת בהסכם. אני מפרסם בערוצים מדיה רבים: לוחות האינטרנט: יד 2, מדל"ן, דיוור ישיר ללקוחות שלי, אתר האינטרנט שלי, למתווכים אחרים, בדף העיסקי שלי בגוגל,בדף העיסקי של בפייסבוק,בקבוצות פייסבוק ובקבוצות וואצאפ.
  1. מומלץ להשאיר בידיכם עותק מההסכם.

כל הזכויות שמורות לדורון קורן, דורונדל"ן- כלכלן ויועץ נדל"ן . טל: 054-4404286
דוא"ל: [email protected] אתר אינטרנט: www.doronadlan.co.il
אין להעתיק את המאמר או חלק ממנו ללא רשותו של המחבר


לחזרה לרשימת המאמרים לחצו כאן

לקבלת פרטים נוספים על השרותים שלנו וקביעת פגישת ייעוץ
נא ללחוץ על כפתור יצירת קשר

ליצירת קשר ופגישת ייעוץ

הרשמו וקבלו חינם

את המדריך השלם לנדל"ן בכפר גנים ג' ועדכונים שוטפים על נכסים בטיפול משרדינו
נא לרשום אותי

נכסים חמים של משרד דורונדל“ן

50% הנחה בעמלת התיווך עד 19.4.24!!! במיקום מעולה ברח מסקין כפר גנים ג 6 חד' ,מעוצבת אדריכלית, עם יחידת מתבגר, 2 חניות נפרדות לגמרי ומחסן, בנין יוקרתי עם 2 מעליות (אחת שבת)
לכל הפרטים לחץ כאן
נותרו דירות אחרונות בפרוייקטים מומלצים מקבלנים איכותיים
לכל הפרטים לחץ כאן
במיקום מעולה במערב כפר גנים ג',ערפית ושקטה עם מרפסת 17 מ"ר נוף לפארק,מוארת ומעוצבת, כולל יח' מתבגר, מחסן צמוד ו-2 חניות
לכל הפרטים לחץ כאן
במיקום מעולה בכפר גנים א' על גבול כפר גנים ג, מגרש 380 מר ושטח בנוי כ-250 מר בית פרטי שמור ומטופח לרציניים ומבינים בלבד
לכל הפרטים לחץ כאן
האתר עוצב ונבנה ע"י חברת קומסטאר פיתוח מערכות כל הזכויות שמורות ©