הערה: המאמר מתייחס לתקופה של 7.2017
המטרה של הוספת שלט "למכירה" על מרפסת או חלון הדירה היא הגדלת חשיפה והוא בהחלט רצוי בימים כתיקונם. נשאלת השאלה האם זה תמיד עושה לנו שרות טוב או לפעמים עושה לנו "שרות דב"?
אני רוצה לבחון את הנושא ברוח התקופה. התקופה היא של ירידה משמעותית בביקושים לדירות למכירה וכתוצאה מכך זמן המכירה של הדירות מתארך. לכן השלט עלול להשאר תלוי על המרפסת או החלון לטווח ארוך וזה לא רצוי כי כך הדירה"נשרפת בשוק" –אנשים יזהו את הדירה הספציפית ויקשרו אותה עם הזמן הארוך שבו השלט תלוי ומיד יחשדו שמשהו בדירה פגום.
קל וחומר בבנין שבו מספר מודעות (הן של מתווכים והן של פרטיים)-הנזק הוא כפול.
גם פרסום עצמי של דירה באינטרנט עם הכתובת המדוייקת חושפת אותה יתר על המידה לעומת זאת פרסום דרך תיווך הוא עקיף: אין פרטים של בעלי הדירה ואין בד"כ כתובת מדוייקת וכך הדירה נשארת יותר אנונימית בהתאם לרוח התקופה.
האינטרס של המתווך
אם נתתם את הדירה לתיווך ,האינטרס של המתווך מייד לשים שלט ולמה? כי השלט עושה פרסום גם לו ולמשרדו. בימים כתיקונם אין בעיה עם זה אולם כיום צריך לשקול זאת בהתאם למה שנאמר לעיל וזכותכם לסרב לתלות שלט. זו לא חובה אלא נתון לשיקול דעתכם והסכמתכם.
לסיכום
בתקופה זו אני מייעץ ללקוחותיי לא לחשוף את הדירה שלהם חשיפה ספציפית מידי ובין היתר לא לתלות שלט מאחר והנאמנות שלי להם ולתהליך מכירת הנכס גוברת על שיקולים צרים של פרסום עצמי.
כל הזכויות שמורות לדורון קורן, דורונדל"ן- ייעוץ ושיווק נדל"ן . טל: 054-4404286
דוא"ל:
[email protected] אתר אינטרנט: www.doronadlan.co.il
דף פייסבוק: דירות למכירה בכפר גנים ג' פ"ת
אין להעתיק את המאמר או חלק ממנו ללא רשותו של המחבר